גאנט שיווקי הוא כלי מרכזי בתכנון וארגון אסטרטגיות שיווקיות, שמטרתו להבטיח שכל המשימות השיווקיות יבוצעו בזמן הנכון ובצורה מסודרת. באמצעות גאנט שיווקי, ניתן לעקוב בצורה ברורה אחרי הפעילויות השונות, לקבוע יעדים ולקבוע לוחות זמנים לכל שלב בתהליך השיווקי. כאשר מדובר בניהול קמפיינים, השקת מוצרים חדשים, פרסום דיגיטלי, אירועים מיוחדים או פעילויות נוספות, גאנט שיווקי מאפשר למנהלי השיווק להבטיח שהכל יתבצע בצורה מתואמת ויעילה. במאמר הזה, נלמד איך ליצור גאנט שיווקי שמותאם לצרכים שלך, כיצד לחלק את המשימות השונות על פני ציר הזמן, ואיך להשתמש בו ככלי לניהול ובקרה של אסטרטגיית השיווק שלך.
פרומפט אחד מדוייק ואתם מסודרים - מבנה הפרומט ל ChatGPT:
1.הגדרת תפקיד לצ'אט
לדוגמא: "תהיה האסטרטג השיווקי שלי"
2. מהי המטרה השיווקית
מה אנחנו רוצים להשיג? (לדוגמה הגדלת החשיפה / מעורבות / כניסות לאתר / מכירות וכו')
לדוגמה: "המטרה שלי למשוך לקוחות חדשות, לחזק את המותג ולתת ערך לקהל שלי".
3. קהל יעד
למי מיועד התוכן? גיל, תחומי עניין, בעיות שתרצו לפתור
לדוגמה: "נשים בגילאי 35-55, המתעניינות בטיפוח עם רצון לשמירה על מראה עור צעיר ומתוח".
4. פלטפורמה, כמות וסוגי תוכן
נשים דגש על סוגים שונים של תוכן (ניתן להגדיר כמות רצויה) ונבחר לאיזו פלטפורמה- לכל פלטפורמה סוגי ומאפייני תוכן שונים.
לדוגמה: "אבקש שהגאנט יהיה בעבור פייסבוק ואינסטגרם ויכלול 4 פוסטים בשבוע מסוגים שונים: רילס, קרוסלה, השראה וכו'.
5. סידור ותכולת הגאנט
נבקש מהאנחנו רוצים לכלול בגאנט בנוסף לרעיונות התוכן.
לדוגמא: "תדאג שהגאנט יהיה מסודר בטבלה לפי תאריכים ויכלול את רעיון הפוסט, הוק (כותרת שיווקית חזקה),
מטרה, סוג, מילות מפתח ורעיון לויז'ואל.

כמובן שנוכל לבקש מהצ'אט לפתח לנו כל רעיון ולכתוב לנו את הפוסט עצמו, את התסריט לרילס ואפילו את כל השקופיות לקרוסלה.
אבל…ויש אבל גדול!
בכדי לשמור על אותנטיות אל תעשו "שגר ושכח", תקדישו שעה מזמנכם (זה עדיין לא השעות הארוכות שהייתם יושבים ללא ה ChatGPT
ותוסיפו את הטאץ' האישי שלכם, שפה המאפיינת אתכם, סיפורי לקוח, קריצה אישית וכו'.